blog 1                   functionalitati firstcont 1                     abonare newsletter 01


 

De ce sa alegem facturarea electronica in activitatea economica? 

Mediul economic este un mediu dinamic si complex, in care agentii economici incheie zilnic milioane de tranzactii comerciale. Companiile trebuie sa emita documente pentru orice tip de tranzactie comerciala finalizata, fie ca este cumparare, vanzare sau inchiriere. Agentii economici au posibilitatea de a emite aceste documente atat in format clasic, pe hartie, cat si in format electronic.

Mai jos, ne am propus sa prezentam succint ce inseamna procesul de facturare si care sunt beneficiile pe care le poate avea un antreprenor folosind acest tip de facturare in activitatea firmei sale.

1. Factura electronica vs. Factura clasica

In prima imagine, este ilustrat procesul de facturare manual care implica foarte multi pasi efectuati de catre ambele parti pentru finalizarea unei tranzactii comerciale.

facturare manuala aplicatie FirstCont

In imaginea de mai jos, este surprins procesul de facturare electronica realizat prin intermediul platformei de facturare FirstCont.

 

facturare electronica FirstCont

Din cele doua scheme de mai sus, se poate observa ca procesul de facturare electronic este simplificat, timpul si costurile de facturare sunt reduse vizibil, iar relatia dintre cei doi parteneri este mult mai transparenta.

2. Avantajele e-facturare

In urma vizualizarii celor doua scheme, sunt usor identificabile avantajele majore ale facturarii electronice, dintre care:

    1. Diminuarea costurilor privind emiterea/ transmiterea/ arhivarea facturilor
    2. Reducerea timpului de trimitere/ receptionare a facturilor
    3. Cresterea procentului facturilor efectiv livrate la destinatar
    4. Reducerea timpului de identificare/ accesare a facturilor
    5. Reducerea spatiului de stocare
    6. Grad inalt de siguranta privind autenticitatea sursei si integritatea continutului;
    7. "Environmental friendly" - 

 

3. Notiuni legislative:

Legea 148/2012 - inregistrarea operatiunilor comerciale prin mijloace electronice, clarifica procedura de emitere electronica a facturilor si cerintele ce trebuie indeplinite de contribuabili, dar si posibilitatea externalizarii serviciilor de emitere, transmitere si arhivare a facturilor in forma electronica. 

De asemenea, legea 148/2012 aduce prevederi cu privire la chitantele si bonurile fiscale emise fie de automatele bancare, fie de casele de marcat in forma electronica si stocate la emitent in format electronic.  Mai mult...

Cele mai importante articole ale legii 148/2012 cu referire la facturarea electronica sunt:

Art. 4. - Persoana fizica sau juridica ce emite facturi, denumita in continuare emitent, poate sa opteze pentru emiterea facturilor in forma electronica, cu conditia garantarii autenticitatii, originii si integritatii continutului, conform conditiilor prevazute de prezenta lege.
Art. 5. - Facturile si chitantele emise si arhivate in forma electronica, cu respectarea prevederilor prezentei legi, au calitatea de document justificativ, in intelesul prevederilor Legii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Art. 6. - (1) Emiterea facturilor de catre o persoana fizica sau juridica se face in una dintre urmatoarele doua modalitati, la alegerea exclusiva a emitentului: in forma electronica sau pe suport hartie

Pentru ca o factura sa fie considerata factura electronica, aceasta trebuie sa fie emisa si primita in format electronic, tipul formatului electronic al facturii fiind optiunea persoanelor impozabile. Formatul electronic al unei facturi poate fi, de exemplu, de tip „xml”, „pdf”.

Facturile create pe suport hartie care sunt scanate, trimise si primite in format electronic sunt considerate facturi electronice. Facturile create in format electronic, de exemplu, prin intermediul unui program informatic de contabilitate sau a unui program de prelucrare a textelor, trimise si primite pe suport hartie nu sunt considerate facturi electronice. Mai mult...

Prin urmare, generalizarea practicii emiterii facturilor in format electronic poate atrage reale beneficii in eficienta unui business atat de ordin ecologic, cat si de ordin economic: prin reducerea timpului de transmitere a documentelor si scaderea costurilor de stocare –resursele cele mai importante ale unei activitati economice.

 


 Articole recomandate:

Legea facturarii electronice

 

Adauga Comentariu


Cod de Securitate
Reincarcare



SC Premia Software Solutions
Aleea Marius Emanoil Buteică
nr.18-20, Sector 3, Bucureşti  
România, 031823

Telefon:0314 255 908
Mobil: 0767 990 907
Fax: 0314 255 907
E-mail: office[at]firstcont.ro

 

linkedinfacebook twittergoogle


Inapoi Sus

Creează Cont GratuitLogin
Suport