blog 1                   functionalitati firstcont 1                     abonare newsletter 01



facebook mobil FirstCont

 

Facebook a declarat cǎ doreşte sǎ investeascǎ în platforma pentru terminale mobile.

 După șase luni de zile, timp în care a vorbit despre prioritizarea businessului său pe platformele mobile, Facebook  a declarat că este timpul să se apuce de treabǎ. “Toată lumea se gândește la mobil, toată lumea se gândește la Android”, spune Mike Shaver, directorul de la departamentul de inginerie mobilă, într-un interviu acordat reporterilor de la ComputerWorld.

Compania a declarat că au adoptat conceptul “mobile first” în August 2012 ca reacție la numărul covârșitor de utilizatori care au accesat site-ul prin intermediul telefonului mobil.

Dar înainte să facă publică trecerea la prioritizarea platformelor mobile, Facebook a început prin a le oferi angajaţilor săi oportunitatea de participa la sesiuni săptămânale de training, timp în care au exprimentat programarea pentru platforma Android de la Google şi iOS de la Apple, spune Shaver.

Aceste sesiuni au fost disponibile pentru toţi angajaţii, nu numai pentru programatori şi Facebook a  pregǎtit deja  450 de angajaţi  în acest program. Două treimi dintre aceştia au studiat platforma Android şi o cincime dintre cei care au testat programul nu au fost programatori, spune Shaver.

Trecerea la conceptul  mobile first înseamnă o nouă organizare, astfel că echipele care lucrează la funcţionalităţile Facebook-ului precum: mesaje şi news feed sunt responsabile şi pentru adaptarea acestora şi la platformele mobile. Apare o mare schimbare de acum înainte, deoarece orice dezvoltare a funcţionalităţilor platformei Facebook pentru desktop necesită o adaptare şi pentru ecranele telefoanelor mobile de care se ocupă mobile team.

Această organizare a fost, de asemenea, elementul care a eliberat echipele pentru telefonie mobilă să lucreze la noile versiuni ale aplicaţiei Facebook pentru sistemele iOS şi Android.

Pentru utilizatori, focusarea pe platformele mobile ale Facebook ar trebui să reprezinte o mai mare accesibilitate la functionalităţile Facebookului de pe alte aplicaţii mobile, utilizarea acestor aplicaţii va fi mai facilǎ, iar aceste aplicaţii se vor integra mai bine cu sistemul de operare al telefonului.

O nouă versiune a news feed-ului va apărea în curând, deoarece news feed-ul este esenţa experienţei de utilizator pe Facebook.

Pentru compania Facebook, obiectivul principal este acela de a avea utilizatori care accesează site-ul tot mai mult şi acela de a-l face mai uşor de utilizat pentru a citi şi a posta de oriunde,  sperând ca apoi să genereze o creştere a venitului provenit din publicitate datorită acestor schimbări.

Rezultatele recente arată promiţător.

Până la finalul anului 2012, două treimi din cei 1 miliard de useri activi lunar au ajuns pe site fie direct sau indirect via platformelor mobile Facebook- reprezentând o creştere de 57% comparativ cu anul trecut. Venitul provenit din publicitate de pe platformele mobile au constituit 23 procente din publicitatea prin Facebook înregistratată în al patrulea trimestru din anul 2012, cu 14 procente mai mult ca în trimestrul anterior.

Tu cum obisnuiești să accesezi platforma Facebook? De pe smartphone sau computer?

 

Adauga Comentariu


Cod de Securitate
Reincarcare



SC Premia Software Solutions
Aleea Marius Emanoil Buteică
nr.18-20, Sector 3, Bucureşti  
România, 031823

Telefon:0314 255 908
Mobil: 0767 990 907
Fax: 0314 255 907
E-mail: office[at]firstcont.ro

 

linkedinfacebook twittergoogle


Inapoi Sus

Creează Cont GratuitLogin
Suport